Više bezolovnog benzina

Bez autora
Jan 03 2011

Vozači će uskoro na pumpama moći da biraju između četiri bezolovna benzina (BMB), dva dizela i dve vrste autogasa (TNG). Ponudu će obogatiti uvoz dve vrste BMB-a od 95 i 98 oktana, koje ispunjavaju evropske standarde. Dosad su samo evro dizel iz uvoza i rafinerija Naftne industrije Srbije i evro premijum BMB 95 iz rafinerija NIS-a bili u skladu sa standardima EU. Za vozače je bitno da znaju da svi naftni derivati koji nose prefiks evro, kao i tečni naftni gas pod oznakom autogas TNG, ispunjavaju važeće evropske standarde. Naravno, zbog toga su i skuplji. Na benzinskim stanicama zasad nema bezolovnih benzina iz inostranstva, jer je uvoz dozvoljen od 1. januara, pa uvoznicima treba vremena da obave sve procedure, ali i to će se brzo desiti. Ovo gorivo može da stigne iz okolnih zemalja, Austrije, Mađarske, Grčke, Bugarske, Rumunije, gde rade vrlo moderne rafinerije.

Više bezolovnog benzinaVozači će uskoro na pumpama moći da biraju između četiri bezolovna benzina (BMB), dva dizela i dve vrste autogasa (TNG).

Ponudu će obogatiti uvoz dve vrste BMB-a od 95 i 98 oktana, koje ispunjavaju evropske standarde. Dosad su samo evro dizel iz uvoza i rafinerija Naftne industrije Srbije i evro premijum BMB 95 iz rafinerija NIS-a bili u skladu sa standardima EU.

Za vozače je bitno da znaju da svi naftni derivati koji nose prefiks evro, kao i tečni naftni gas pod oznakom autogas TNG, ispunjavaju važeće evropske standarde. Naravno, zbog toga su i skuplji. Na benzinskim stanicama zasad nema bezolovnih benzina iz inostranstva, jer je uvoz dozvoljen od 1. januara, pa uvoznicima treba vremena da obave sve procedure, ali i to će se brzo desiti. Ovo gorivo može da stigne iz okolnih zemalja, Austrije, Mađarske, Grčke, Bugarske, Rumunije, gde rade vrlo moderne rafinerije.

Od 1. januara na tržištu će biti samo bezolovni benzini, nema više benzina s olovom, koji se dosad prodavao pod oznakom MB 95. Bezolovni benzini će biti iz uvoza i iz domaće proizvodnje, rafinerija NIS-a u Pančevu i Novom Sadu.

Nezavisno od proizvođača, bezolovni benzin će biti od 95 oktana, premijum, i od 98 oktana. Benzini iz rafinerija NIS-a ne ispunjavaju sve zahteve evropskih standarda, ali će moći da se prodaju na tržištu do 31. decembra sledeće godine (2012). Kod ovih goriva NIS-a sadržaji olova, sumpora, benzena, aromata i olefina su veće u odnosu na vrednosti propisane evropskim standardom objašnjava prof. Dragoslava Stojiljković iz Laboratorije za goriva i sagorevanje Mašinskog fakulteta.

Od dizela na pumpama se sada može naći samo evro dizel i dizel D2, prvi ispunjava, a drugi ne ispunjava evropske standarde. Nema više eko 3 dizela. Kod TNG-a postoje dve vrste. Autogas TNG odgovara evropskim standardima, a smesa propana i butana, s oznakom „auto PBS“, ne odgovara. Auto PBS se koristi za osvetljenje, proizvodnju toplote ili za industriju i pakuje se narandžaste boce koje se koriste u domaćinstvima. Ovu mešavinu su koristili i vozači umesto klasičnog TNG-a, a da li će to i dalje raditi, videće se. Auto PBS potiče iz rafinerija NIS-a i moći će da se prodaje u Srbiji do kraja sledeće godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik